סרטונים בתהליך גיוס כספים לעמותות / חני סודרי

תהליכי גיוס כספים לעמותות אשר מנוהלים באופן מקצועי ולאחר תכנית אסטרטגית מסודרת יכולים להשיג תוצאות מיטביות ולאפשר לעמותות ליהנות מיציבות כלכלית ואף התפתחות וגדילה. בכדי להשיג מענקים לעמותות יש ליצור בידול לעומת עמותות אחרות ולהתבלט בין מאות ואלפי פניות שמקבלים בכל שנה תורמים פוטנציאליים. בנוסף, חשוב להביא לידי ביטוי את האופן בו העמותה יוצרת שינוי אמיתי בחברה.

אחת הדרכים האפקטיביות להביא לידי ביטוי את חזון העמותה, פועלה והישגיה היא באמצעות סרטוני תדמית. כיום ניתן בעלות  יחסית נמוכה להפיק סרטוני תדמית לעמותה. סרטון ידוע כמדיה שמרבית האנשים יעדיפו על פני קריאת מלל או צפייה בתמונות, והוא מאפשר להציג ב-2-3 דקות את העמותה, החזון והסיפורים האנושיים שמאחוריה, באופן שתורמים פוטנציאליים יתחברו אליו בצורה הטובה ביותר. כך, סרטונים יכולים לתמוך בתהליך גיוס כספים שכן תורמים יוכלו באמצעותם להתרשם מהעמותה ותרומתה, ולהבין בצורה מהירה וברורה כיצד כספי התרומה שלהם ינוצלו וכיצד יביאו לשינוי. סרטונים יכולים במידה רבה לבטל חסרונות שנובעים ממרחק גיאוגרפי בין העמותה והתורם הפוטנציאלי. הדבר יבוא לידי ביטוי לדוגמה בעת בקשת מענקים מגופים דוגמת קרנות פילנתרופיות בחו"ל. הסרטון 'יביא' את העמותה אליהם, כאילו הגיעו לארץ לביקור להתרשמות מפעילות העמותה.

סרטונים יכולים הן להציג באופן אישי את העומדים בראש העמותה, עובדים ומתנדבים בה וכן אלו בהם תומכת העמותה. סיפורים אישיים מועברים בצורה מרגשת וישירה הרבה יותר מאשר בכתב או בתמונות. צילום אדם אשר מספר על סיפורו האישי והאופן בו פעילות העמותה נגעה בו והיטיבה עימו משכנע ומרגש הרבה יותר מתוכן בו העמותה תעיד על הישגיה או כל סטטיסטיקה שתציג. בסופו של יום, עמותה מיטיבה עם אנשים, מופעלת על ידי אנשים, ומקבלת תמיכות מאנשים, בין אם מדובר על תורמים פרטיים, גופים עסקיים או קרנות פילנתרופיות.

סרטונים יכולים להיות מוצגים באתר העמותה, אליה ייכנסו להתרשם מן הסתם תורמים פוטנציאליים כמו גם אנשים המתעניינים להתנדב או לקבל ממנה סיוע. בנוסף, ניתן ליצור ערוץ YouTube של העמותה, ולהפיץ את הסרטון ברחבי רשת האינטרנט. ניתן לעשות שימוש בסרטון גם במסגרת קמפיינים פרסומיים עבור העמותה, פעולות יח"צ ועוד.

לסיכום, סרטונים יכולים לתמוך בתהליכי פיתוח משאבים לעמותות, להוות סוג של 'כרטיס ביקור' לעמותה ולבדל אותה מעמותות אחרות. כל תהליך של פיתוח משאבים כרוך בהפקת חומרים לצורך יח"צ, פרסומים ומכתבי בקשות מענקים. מומלץ לשקול לכלול באלו גם הפקת סרטון אשר יוכל לשרת את העמותה למשך שנים באפיקים רבים. במידה והעמותה מפעילה מספר פרויקטים שונים, כדאי אף לשקול הפקת מספר סרטונים.

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן