ניהול נכון של תהליך גיוס כספים לעמותות / חני סודרי

עמותות רבות מתקשות בתהליכי גיוס כספים, ובייחוד עמותות בראשית דרכן. מתוך אלפי פניות עבור תרומות לעמותות אשר מוגשות כל שנה לקרנות פילנתרופיות, רק כחמישית מהן נענות בחיוב. ללא ספק, חוסר הניסיון וההיכרות עם העולם של קרנות פילנתרופיות, תורמים פרטיים וכו’ יוצר במידה רבה קשיים אלו. חשוב להבין כי היענות קרנות ותורמים לבקשת תרומות לעמותות נשענת במידה רבה על המידע שמוגש להם בנוגע לעמותה, מטרותיה והתנהלותה. קרנות פילנתרופיות כמו גם תורמים פרטיים אינם ששים לתת את כספם במידה והם חוששים כי הוא לא ינוצל ביעילות.

ישנה חשיבות רבה בתהליך גיוס כספים ליצירת קשרים והבנות עם הגוף אליו מפנים את הבקשה לתרומה. ככל שעובר הזמן, ניכרת מגמה בה תורמים מבקשים להיות מעורבים יותר, מתוך רצון בתחושת סיפוק מתרומתם כמו גם הוקרה עבורה. באופן טבעי, טיפוח היחסים עם הארגון התורם מחזקת את הסיכוי לקבלת תרומות מאותו גורם לאורך זמן. לדוגמא, הזמנת התורמים למשרדי העמותה ולזירת פעולתה יחזקו אצלם את התחושה כי כספם מנוצל למטרה לשמה תרמו, וכי תרומתם מוערכת.

אין משמעות הדבר כי על עמותה לפעול בעת גיוס כספים מול גוף תורם אחד בלבד. לרוב, עמותות מקבלות תמיכות ממספר קרנות פילנתרופיות, ארגונים ו/או תורמים פרטיים. קרנות פילנתרופיות עלולות להיסגר גם אחרי שנות פעילות רבות, ולכן לא כדאי להסתמך על קרן אחת.

החשאיות בה פועלות קרנות פילנתרופיות רבות גם היא אינה מקלה על עמותות בעת פיתוח משאבים ותהליך גיוס כספים. לכן, עמותות רבות מסתייעות בשירותי חברות אשר מתמחות בתחום של גיוס כספים לעמותות. ההיכרות של חברות אלו עם קרנות פילנתרופיות, ארגונים ותורמים גדולים מאפשרת בחירה של הגופים הנכונים אליהם יש לפנות, הן מבחינת המטרות והערכים המנחים אותם, היקפי התרומות שהם נוהגים לתת, התקופות הנכונות להגשת הבקשות ועוד.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן