חמשת כללי הזהב לגיוס כספים מוצלח / חני סודרי

עמותות בישראל מתחרות על תשומת הלב ועל התקציב של קרנות פילנתרופיות וגופים תורמים אחרים. אנשי עסקים מצליחים מקבלים בכל שנה עשרות ואף מאות בקשות לתרומות, מענקים ותמיכה. קרנות פילנתרופיות בארץ כמו גם בחו”ל, מתמודדות מדי יום עם פניות רבות מצד עמותות וארגוני צדקה. אמנם רובן הגדול של המטרות ראויות ומוצדקות, אך התחרות העצומה על גיוס תרומות מאלצת את הקרנות, הארגונים ואנשי העסקים לבחור פרויקט מסוים של  עמותה אחת ולא לאחרת ולהעביר תרומה לעמותה זו בהיקף של עשרות אלפי דולרים או יותר.

עקב התחרות הרבה, יותר ויותר עמותות מבינות את החשיבות של ניהול תהליכי גיוס כספים באופן מקצועי, ואף משתמשות בשירותי אנשי מקצוע בעלי ניסיון, ידע והבנה בתחום של פיתוח משאבים וגיוס כספים. לאחר שנות עבודה רבות וניסיון רב מול אנשי עסקים, קרנות וגופים תורמים אחרים, אנו במרכז לגיוס כספים למדנו כי תהליך גיוס תרומות לעמותות צריך להתבצע באופן מעמיק, מתמשך ושיטתי. אנו מציגים עבורכם חמישה כללים אשר יסייעו לבקשה שלכם להשיג את תשומת הלב והאהדה הדרושים כדי שתשיגו את התמיכה הכספית המבוקשת:

  1. שיעורי בית – איש העסקים או קרן פילנתרופית ינטו לתרום לעמותה שלכם, במידה ויחושו התאמה בין מטרות העמותה שלכם ותחומי העניין שלהם, וירגישו שהם יכולים ורוצים להפוך שותפים לפעילותה של העמותה. לכן, טרם הגשת
    הבקשה, בדקו מהם המטרות והערכים שלהם ובמי תמכו בעבר. כמו כן, חשוב מאד לבדוק שסכום הבקשה שאתם מגישים מתאים לסכומי המענקים שהקרן מאשרת בד”כ.
  2. כרטיס ביקור – תיק הפרויקט שאתם מגישים לקרן הינו כרטיס הביקור שלכם. הוא מייצג את העמותה במשרדי הקרן הפילנתרופית. לכן, ישנה חשיבות רבה להגשת תיק פרויקט מקצועי אשר יציג באופן ברור ונאמן את העמותה, ההיסטוריה שלה ופעילותה וידגיש את ערכיה, ההצלחות שלה לאורך השנים, השינוי שגרמה והייחוד שלה. כמו כן, חשוב שהמידע ישדר שהנכם עמותה אשר בקיאה בתחום הפעילות שלה ומעודכנת בכל ההתפתחויות המקצועיות והחברתיות הנוגעים לו.
  3. יעדים ומטרות – כל גוף תורם ירצה לדעת אילו מטרות ויעדים תרומתו תעזור להגשים. יש לפרט בבקשת התרומה רשימת יעדים ריאליים. במידה ואיש העסקים או הארגון יקבלו את הרושם כי מדובר בעמותה רצינית בעלת יעדים ומטרות ברורים יגברו הסיכויים שיבחר להעביר תרומה לעמותה. זכרו את היעדים וההבטחות שהצגתם בבקשה, ודאגו לעמוד בהם. עמידה ביעדים שהצבתם תסייע לכם להציג בפני התורמים את הצלחת הפרויקט. קרן פילנתרופית אשר תרכשו את אמונה תשמח להעמיד לרשותכם משאבים נוספים כאשר תנהלו גיוס כספים לפרויקט הבא.
  4. תקציב מפורט – היתכנות הפרויקט הינה אלמנט חשוב במעלה מבחינת ארגונים, קרנות פילנתרופיות או אנשי עסקים אשר בוחנים בקשות לתרומות, שכן הם רוצים לתמוך בפרויקט שמתוכנן ומנוהל נכון. חשוב להם להיות שותפים לפרויקטים בעלי סיכוי להצליח ולחוש שתרומתם אכן השפיעה, וסייע להצלחה זו. לכן, יש לכלול בבקשה תוכנית
    אסטרטגית בהירה, אשר תציג את כל התקציבים הנדרשים, מקורות הגיוס השונים וכן תפרט כיצד ינוצל כל שקל ושקל. הגוף התורם ירצה להבין כיצד יקודם הפרויקט, מהן אבני הדרך השונות לאורכו, ומהי ה”תשואה” החברתית שהוא יראה מתרומתו. עליכם להיות מסוגלים לענות לכל שאלה שתעלה באשר להתנהלות הפיננסית של העמותה, הן בכל הנוגע לתפעול הפרויקט הספציפי, והן בנוגע לפרויקטים של העמותה בעבר ולפרויקטים שהעמותה מתכננת להוציא אל
    הפועל בעתיד.
  5. מה יוצא להם מזה? – מומלץ להבהיר בפנייתכם מה תקבל הקרן “תמורת” התרומה שלה. איזה שינוי חיובי יתחולל בזכות תרומת הקרן או איש העסקים ? ציינו כיצד התמיכה הכספית שלהם בעמותה שלכם תסייע יותר מתמיכה בפרויקטים אחרים. חשוב ביותר לעדכן את אנשי הקרן לאורך הפרויקט כך שיחושו שותפים אמיתיים המעורבים
    בו. דיווחים ועדכונים על הקדמות הפרויקט, על האופן בו התקציב מנוצל וההשפעה החיובית שיוצר הפרויקט יגבירו את נכונותם לאשר בקלות בקשות לפרויקטים נוספים בעתיד.

התקשרו עכשיו

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן