חיוביות והיכולת לספר סיפור בכתיבת בקשות מענקים לעמותות / חני סודרי

 

בשנת 2014 בלבד, קרנות פילנתרופיות וחברות עסקיות תרמו יותר מ-70 מיליארדי דולרים לעמותות ברחבי העולם. משמעות הדבר שיש סכומי כסף רבים שעומדים לרשות עמותות, אך חשוב לדעת מהי הדרך הנכונה שאכן תשיג את התוצאה הרצויה מהפניה לתורמים הפוטנציאליים. בקשות מענקים לעמותות פעמים רבות מהוות את 'כרטיס הביקור' של העמותה, והן יוצרות את הרושם הראשוני לגביה אצל תורמים פוטנציאליים, בין אם מדובר על קרנות פילנתרופיות, גופים ממשלתיים, חברות עסקיות וכדומה.

אמנם כתיבת מכתבי בקשה אינה מדע מדויק, אבל ללא ספק יש דברים שניתן לדבוק בהם בכדי להגביר את הסיכוי לזכות במענקים לעמותה. רבות נכתב כבר על החשיבות של כתיבה נכונה מבחינה טכנית, הסעיפים שצריכים להיכלל במכתב, הצגת תקציב ריאלי ועוד. במאמר זה נעסוק בשני מאפיינים טכניים פחות, שמדברים יותר על האופן בו התוכן מוצג.

מכתב בקשת מענק לעמותה – הדגישו את הפתרונות, לא את הבעיות

חשוב להבין שאמנם אתם מפנים מכתבי בקשה לגופים דוגמת קרנות פילנתרופיות, אבל מי שקורא אותם בפועל הם אנשים, וככל שתשרישו אצלם רגשות חיוביים לגבי העמותה שלכם, הסיכוי לקבל מענה חיובי יגדל. בנוסף, תורמים פוטנציאליים רוצים לדעת כיצד העמותה שלכם מתכננת להשיג את היעדים שהציבה, יותר מאשר מדוע. לכן, חשוב להתמקד בפתרונות ולא בבעיות. אם תרחיבו מדי לגבי הבעיות ופחות לגבי הפתרונות, הדבר עלול להעניק לבקשה שלכם תחושה שלילית.

הגדלת הסיכוי לקבלת מענקים לעמותות – ספרו סיפור

האנשים אשר מופקדים על קריאת מכתבי בקשות עבור מענקים לעמותות צריכים לעשות זאת כל יום, שעה אחר שעה. בסופו של דבר רוב המכתבים יראו להם אותו הדבר. חשוב לגרום למכתב הבקשה שלכם להתבלט בין מאות ואף אלפי מכתבי הבקשה שהם עוברים עליהם. שלבו במכתב סיפור שיעניק להם השראה או ירגש אותם. חשבו, מה יגרום להם 'להתאהב' בעמותה שלכם? המפתח הוא בסיפור שתספרו. אם תשכללו את יכולתכם לספר סיפור, מכתבי הבקשה שלכם יתפסו את תשומת לבם ויבדלו את המכתב שלכם מכל היתר.

אם כן, בעת הכנת מכתבי בקשות מענקים לעמותות, חשוב לזכור שבסופו של דבר תשובה חיובית או שלילית ניתנת על ידי בן אדם. לכן, מעבר להכנת כל החומרים הנדרשים ולצדדים הטכניים הכרוכים במשימה, חשבו כיצד לגרום למכתב הבקשה של העמותה שלכם להתבלט מעל כל היתר, לעניין את הקורא ולרגש אותו. ככל שהאדם המופקד על קריאת המכתבים ירגיש חיבור חיובי לעמותה, יגדלו הסיכויים לקבלת תשובה חיובית.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן