זירת האינטרנט ככלי בתהליכי גיוס כספים / חני סודרי

כיום, במגזר העסקי אין מחלוקת כי פעילות ברשת האינטרנט הינה משמעותית ביותר לפיתוח העסק, חשיפתו בפני לקוחות פוטנציאליים ושיווק המוצרים או השירותים שהוא מציע. למעשה, הפעילות באינטרנט מהווה עבור עסקים רבים את הזירה העיקרית בה מושקעים מירב המאמצים השיווקיים. עמותות וארגונים ללא מטרות רווח ישכילו אם ישקיעו גם הם מאמצים בניצול זירת האינטרנט ככלי חשוב במהלך תהליכי גיוס כספים.

רשת האינטרנט מקלה על עמותות לאתר תורמים פוטנציאליים וקרנות פילנתרופיות בארץ כמו גם בחו"ל, וליצור עמם קשר באופן ישיר. בין אם מדובר על גיוס תרומות לעמותות מקרנות פילנתרופיות, חברות עסקיות או תורמים פרטיים, הגורם אליו תפנה העמותה יבקש ללמוד עליה ועל פעילותה בכדי להחליט האם להעניק לה תרומה או לא. בהתחשב במגמות השימוש באינטרנט לשם חיפוש מידע בארץ ובחו"ל, ההחלטה האם לתרום לעמותה תיעשה ברוב המקרים לאחר חיפוש פרטים על העמותה ברשת האינטרנט, ועלולה להיות מושפעת במידה רבה מתוצאות החיפוש. הנוכחות ברשת האינטרנט תשרת עמותה לא רק כאשר היא פונה באופן אקטיבי לאדם או ארגון בבקשה לתרומה, אלא גם תחשוף אותה בפני תורמים אשר מחפשים מצידם מטרה לתרומה.

חשוב מאד כי הנוכחות של העמותה ברשת האינטרנט תשרת את מטרותיה, תעניק לעמותה חשיפה ותעביר את המסרים הרצויים. בניית אתר תדמית לעמותה יאפשר הצגת מידע על העמותה, חזונה ופעילותה, כמו גם לאפשר פנייה ישירה לעמותה, ובכך לתמוך בתהליך גיוס כספים. כמו כן, עמותה יכולה להחזיק באתר אינטרנט אשר יאפשר תרימה באופן ישיר דרכו, או להפנות ממנו אל אתר תרומות לעמותות האפשר התרמה מקוונת אשר יתווך בינה ובין התורמים. מומלץ מאד לפנות לחברת בניית אתרים מקצועית אשר תבנה את האתר לאחר אפיון העמותה ובהתאם לו, שכן אתר האינטרנט יהווה "הפנים" של העמותה וישפיע על ההחלטה האם לתרום לעמותה או לאו. מעבר לבניית אתר האינטרנט, רצוי כי העמותה תשקול להסתייע בשירותי קידום אתרים אשר יביא לחשיפתה בפני קהל תורמים פוטנציאלים גבוה הרבה יותר.

מעבר לאתר האינטרנט של העמותה, ראוי כי עמותות יכירו ויעשו שימוש באתר גיידסטאר, אתר אינטרנט אשר מרכז מידע על כל העמותות והארגונים ללא כוונות רווח הקיימים בארץ, ונתפס כמקיף ומהימן ביותר בתחום. המידע שאתר זה מציג מגיע מרשם העמותות וממקורות נוספים, והוא כולל סקירה של פעילות העמותה בעבר ותכניותיה העתידיות, המבנה הארגוני שלה, פרוטוקולים, דו"חות פיננסיים ועוד. עמותה יכולה גם היא לספק מידע לאתר, כך שיש בידה השפעה ברמה מסוימת. על התכנים והרושם שמקבל הגולש.

רשת האינטרנט מספקת הזדמנויות נוספות לחשיפת העמותה על ידי פעילות בפורומים, רשתות חברתיות ועוד. פעילות נכונה באינטרנט להגברת נוכחות העמותה ברשת ושיווקה באמצעות הכלים השונים שהיא מציעה יכולה לתרום רבות ולחזק תהליכים של פיתוח משאבים לעמותות, ובכלל זאת גיוס כספים.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן