בעת תהליך גיוס כספים לעמותה ניתן לפנות למספר גורמים בבקשה לתרומות, כגון קרנות פילנתרופיות, גופים ממשלתיים וציבוריים, חברות עסקיות, בעלי הון וכו'. בעוד אנו עדים לירידה בהיקף התקציבים והמענקים מטעם הגופים הממשלתיים, המעורבות של המגזר העסקי בפילנתרופיה הולכת וגוברת. יותר ויותר אנשי עסקים המנהלים חברות מצליחות רואים חשיבות בתרומה לפעילות למען קידום מטרות ושינוי חברתי, בין אם על ידי הענקת תרומות לעמותות או לקיחת חלק והשתתפות של החברה ועובדיה בפעילויות שונות. בעת פיתוח משאבים לעמותות, בקשות לתרומות, אופן יצירת הקשר עם התורם הפוטנציאלי, המידע המוצג על העמותה ופעילותה ועוד צריכים להתבצע בהתאם לגוף אליו פונים. במילים אחרות, תהליך גיוס כספים לעמותות מקרנות פילנתרופיות נבדל מתהליך גיוס כספים מארגון ממשלתי או מגוף עסקי. הסיבה לכך היא שהמניעים של כל ערוץ כזה לקבלת תרומות מחזיק בהשקפות שונות ומתנהל באופן שונה, ויש להתאים את הבקשה ואופן הפנייה אליו בהתאם לכך. יזמים ואנשי עסקים רבים מתמודדים באופן שוטף עם בקשות רבות לתרומות המוגשות להם על ידי עמותות ומלכ"רים. להלן כמה שלבים ואספקטים בתהליך פיתוח משאבים לעמותות שיש לקחת בחשבון בכדי להצליח לגייס תרומות לעמותות מבעלי הון מובילים בעולם העסקי:
|