קרנות פילנתרופיות – פניה ראשונית טרם בקשת מימון / חני סודרי

קרנות פילנתרופיות בחו”ל מהוות ערוץ מימון רב חשיבות עבור עמותות רבות, בייחוד לנוכח מאפייני עולם הפילנתרופיה בארץ, מעורבות קטנה יחסית של המגזר העסקי בעולם זה וקושי בקבלת תקצוב ותמיכה ממשלתית. יש להגיש בקשות למימון לאחר שאיתרתם קרנות פילנתרופיות אשר תחומי העניין שלהן ותחום הפעילות של העמותה שלכם חופפים, הנכם עומדים בקריטריונים שהן מפרסמות, סכום המימון לו אתם נדרשים תואם להיקפי התרומות שהן מציעות וכו’.

ישנם מקרים בהם כדאי ליצור פניה ראשונית לקרן פילנתרופית, טרם הגשת מכתב בקשה למימון. יצירת פניה כזו מומלצת בהתקיים אחת מן הנסיבות הבאות:

  1. אינכם יודעים מהם הקריטריונים של הקרן להגשת מכתב בקשה למימון, מהם מועדי הגשת הבקשות וכו’. העמימות בה פועלות קרנות פילנתרופיות רבות מקשה לעיתים על עמותות בתהליכי פיתוח משאבים, שכן לא פעם, מאמצי איתור מידע חשוב כזה אינם נושאים פרי. במקרים כאלו בוודאי חבל להשקיע את המאמצים והמשאבים הרבים הכרוכים בהכנת מכתב בקשה למימון/תמיכה, שכן מידע כזה יכול להיות קריטי לקבלת מענה חיובי או שלילי. עם זאת, ניתן וראוי להקדיש מעט זמן ליצירת פניה ראשונית שתאפשר השגת מידע כזה ובמידה והדבר רלוונטי, להשקיע בהכנת מכתב בקשת מימון.
  2. במקרים בהם תחום הפעילות של העמותה ותחום העניין של הקרן אינם חופפים או אינכם עומדים בקריטריונים באופן מלא, אך יש לכם יסוד להאמין שישנה אפשרות שהקרן תסכים לתמוך בעמותה, מומלץ לפנות במכתב פניה ראשונית שיהווה מעין גישוש לבדיקת העניין. לדוגמה, אם אתם סבורים שהפרויקט עבורו אתם בתהליך גיוס כספים יעניין באופן אישי את העומדים בראש הקרן או שיש נקודות משיקות בין הקהילות או האג’נדות אותן הפרויקט שלכם מקדם ותחומי העניין של הקרן, כדאי לנסות ולפנות לקרן לבדיקת העניין. מכתב פניה ראשוני יהיה הזדמנות עבורכם להציג את העמותה ופעילותה בפני הקרן, ולשכנעה לתמוך בכם. במידה ותקבלו פידבק חיובי, השקיעו בהכנת מכתב בקשה למימון.

ניסוח מכתב פניה ראשוני לקרן פילנתרופית

חשוב לנסח מכתב פניה ראשוני באופן תמציתי וממוקד שיאפשר למי שיקבל אותו להבין במהירות מי אתם ומה מטרת הפניה שלכם, שכן קרן פילנתרופית לרוב מקבלת אלפי פניות בשנה. אפשר ורצוי לעשות שימוש בנתונים סטטיסטיים לגבי פעילות העמותה, הישגים וסיפורי הצלחה, אך כאמור לא להעמיס יתר על המידה. השקיעו מחשבה בנקודות הספציפיות שיעבירו את המסרים שלכם באופן הטוב ביותר, והנתונים שיוכלו לשכנע את הקרן בשינוי וב’תשואות’ שתשיג על ידי מתן תמיכה בעמותה שלכם ובפרויקט שלה.

יש להקפיד ולהתנסח בשפה המקובלת והראויה בהתאם לתרבות בה פועלת הקרן, להשתמש כראוי בשמות ובתארי הכותב והנמען, וכמובן להימנע משגיאות כתיב. מקובל כי כותב מכתב הפניה יהיה במעמד זהה או דומה למקבלו. רצוי לפנות במייל ולבקש אישור קבלתו, ולעקוב אחר כך (follow-up).

 

התקשרו עכשיו

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן