אירוע התרמה חד-פעמי כחלק מתהליך גיוס כספים / חני סודרי

אירוע התרמה יכול להוות כלי גיוס כספים עבור עמותות ומלכ”רים, והוא יכול בנוסף לשרת אותם גם לקידום יחסי הציבור שלהם, לחשיפה באמצעי המדיה, ולחיזוק הקשרים עם התורמים הקיימים. עם זאת, עמותות אינן יכולות להסתמך על אירוע התרמה חד-פעמי כלשעצמו לביסוסן הכלכלי לטווח הארוך. יש לראות באירוע התרמה חלק מתהליך פיתוח משאבים עבור העמותה. אירוע התרמה צריך להיתפס כהזדמנות לרקום קשרים ארוכי טווח עם תורמים, ויש לטפחם, כך שהעבודה מסתיימת עם סיום האירוע וקבלת התרומה.

אספקטים רבים הנוגעים לאפיקים אחרים בתחום גיוס המשאבים תקפים גם בהקשר של תכנון וניהול אירוע התרמה:

  • תכנון מקדים – ישנה חשיבות רבה לידע ולניסיון נרחבים לשם תכנון נכון של אירוע התרמה, הן מבחינה תקציבית והן מבחינת קביעת אופי ותוכנית הערב, מועד האירוע ועוד. יש להשקיע מחשבה באלמנטים השונים המרכיבים של האירוע כך שכולם יתמכו במטרה העיקרית ויובילו את המוזמנים להתרשם חיובית מן העמותה ולרצות לקחת חלק בקידום חזונה. התוכנית האומנתית, לדוגמא, צריכה לתת ערך מוסף ולהעצים את האמירה של העמותה. תכנון לקוי עלול להוביל לכישלון בגיוס הכספים ואף לגרום הפסד כלכלי עבור העמותה. ברוב המקרים מטרת העמותה בארגון אירוע התרמה יהיה בראש ובראשונה גיוס כספים, אך גם במידה והמטרה העיקרית היא חשיפת הארגון לקהל חדש, עדיין העמותה לא תרצה לסיים את האירוע בהפסד פיננסי לאחר שהוצאות קיומו על ההכנסות ממנו.
  • קשרים והיכרות עם העולם הפילנתרופי – כמו בתהליך הכנת בקשות לתרומה ומענקים כמו קרנות פילנתרופיות, גם לקראת ארגון אירוע התרמה, יש צורך בעבודה מקדימה שתגדיל את סיכוי הצלחת המאמצים. יש צורך באיתור קהל היעד
    הנכון, כלומר איתור מקורות מימון פוטנציאליים שאכן ישנו סיכוי טוב שיתחברו לערכי העמותה ולאג’נדות או האוכלוסיות אותן היא מבקשת לקדם. בנוסף, יש צורך להכין מבעוד מועד חומרים שיווקיים, אשר יחשפו בפני המוזמנים את חזון העמותה, פעילותה עד כה, וכיצד יוכלו לקחת חלק באמצעות תרומתם בפעילות זו. קשרים מסייעים להגיע לאנשים בעלי ההשפעה והממון אותם כדאי להזמין לאירוע ולא פעם גם לשכנעם להגיע אליו. היכרות עם עולם המושגים של הפעילים הפילנתרופים מסייעת בהבנת הדרך הנכונה לפנות אליהם, התזמון הנכון, ודיבור בשפתם באופן שיגרום להם להתחבר לפעילות העמותה.
  • טיפוח קשרים לטווח הארוך – כאמור, העבודה אינה מסתיימת עם תום ערב ההתרמה. חשוב ביותר לשמר על הקשרים שנוצרו עם אלו שתרמו לעמותה כתוצאה מהאירוע, ואף עם אלו שלא, שכן אין לדעת לאן הם יובילו בעתיד. שליחת מכתב תודה על ההשתתפות עם תמונות מן האירוע ועדכון גם בטווח הארוך יותר על פעילויות העמותה יכול לרקום קשר עמוק יותר בין העמותה והתורמים, להגדיל את הסיכוי לתרומות נוספות, ולאפשר לתורמים להתוודע לאפשרויות שיתוף פעולה נוספות.

ליווי של חברה מקצועית המציעה שירותי פיתוח משאבים לעמותות יכול לסייע לעמותה לערוך אסטרטגיה מקיפה אשר תכלול פעולות שונות במסגרת מאמצי גיוס כספים. יש לראות בארגון אירוע התרמה חלק אחד מתוך מכלול מאמצים בתחום גיוס הכספים, ולוודא כי באירוע אכן יוצגו העמותה ופעילויותיה נאמנה, ובאופן תואם ליתר מאמצי פיתוח המשאבים. חברה מקצועית תחזיק בידע, בניסיון ובקשרים הדרושים לאיתור מקורות מימון חדשים ובצעדים הדרושים לשימור הקשרים עם התורמים הקיימים, ותספק לעמותה בין היתר גם שירותי תדמיתנות ויחסי ציבור, הדרושים להפקת התוצאות הטובות ביותר מאירוע התרמה, הן בטווח המיידי והן בטווח הארוך.

התקשרו עכשיו

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן